הו'אופונופונו עם מאבל כץ בישראל!
ניהול והפקה: נוצה וקסת - הוצאה לאור

יום ראשון, 12 במרץ 2017

הו'אופונופונו - איך הכל התחיל?

"לקראת ביקורה של מאבל כץ:  הו'אופונופונו - איך זה התחיל?"

 הו'אופונופונו היא אומנות ריפוי שבטית עתיקה, שתורגלה בהוואי דורות רבים על ידי הקאהונות (המרפאים השבטיים), בשבטים המקומיים. אך חשוב לציין שהו'אופונופונו בעבר לא יושמה כפי שהיא מוכרת לנו ונפוצה כיום במערב. בעבר כדי לבצע את הליכי הסליחה והתיקון באמצעות הו'אופונופונו בדרך המסורתית, נדרש שכל בני השבט או בני המשפחה המעורבים יתכנסו במקום אחד. התהליכים ארכו שעות ארוכות ולעיתים ימים, בניהולם של הקאהונות. ועד אשר הקאהונה, המרפא השבטי, לא הצהיר שתהליך הסליחה הסתיים והושלם, איש מהנוכחים לא הורשה לעזוב את המקום. ביצוע התהליך באופן זה כבר כמעט ואינו מתאפשר כיום, זאת גם מכיוון שרבים מבני המשפחה מתגוררים הרחק זה מזה, והתהליך ארוך ומסורבל. ולכן השיטה המסורתית הלכה ונעלמה.
לעדכון השיטה, כפי שהיא מוכרת לנו כיום, לתחילת הפצתה במערב ולהפיכתה לתהליך אישי של אדם על עצמו אנו חייבים את תודתנו, לאישה שכמעט ונשתכחה. מורנה נאלאמקו סימאונה (19 מאי 1913 – 11 פברואר 1992) האישה אשר הגתה, יצרה ועדכנה את התהליך "זהות - עצמית" דרך הו'אופונופונו. הגרסה המעודכנת של מורנה לפילוסופיה עתיקה זו היא אוצר אמיתי וכל הזכויות לשיטה זו שייכות לארגון אותו מורנה יסדה בחייה ללימוד השיטה. מורנה נולדה למשפחה של קאהונות, היא עצמה הייתה ידועה בהוואי כ"קאהונה לפאו" (מרפאה בצמחים), והוכרה כאוצר לאומי חי על ידי מדינת הוואי בשנת 1983.
מטרתה בעדכון התהליך הייתה ליצור דרך בה כל אדם יוכל לעשות את תהליך הסליחה והניקוי בעצמו על עצמו, ללא תיווך כלשהו. הוא ואלוהיו. אך גם לעבוד על תהליכי סליחה וניקוי עם השושלת התורשתית. וכך היא הצהירה: "המטרה העיקרית של תהליך זה היא לגלות את האלוהות שבתוך העצמי. הו'אופונופונו היא מתנה עמוקה שמאפשרת לנו לרקום יחסים עם האלוהות שבנו. ובאמצעות תהליך זה לבחון באופן מודע כיצד טעויות במחשבה, מילים ומעשים יוכלו להתנקות. נקו, סלחו ומחקו" אומרת מורנה, "ומיצאו את השנגרילה (גן העדן) הפרטי והעצמי שלכם. איפה? בתוככם."
מורנה הכשירה מורים לגרסת ההו'אופונופונו אותה היא עדכנה. ומאז ועד היום, מורשים ללמד את הגרסה העדכנית שלה, אותם מורים שלמדו בארגון אותו היא הקימה, שפועל עד היום. הפסיכיאטר ד"ר אִיהַלֶאַקַלָה היו לן הוא אחד מתלמידיה וממורי שיטה. הוא התלווה למורנה במשך שנים ארוכות במסעותיה ברחבי העולם, לימד איתה, ואחרי שמורנה הלכה לעולמה, המשיך גם הוא ועדכן את הו'אופונופונו כדי להפוך את הכלי ליישומי יותר לזמנים מודרניים. ד"ר איהליאקלה, היה אף זה שהביא לתפוצה הכה נרחבת של השיטה במערב, לאחר פרסום סיפורו המדהים על כך שהצליח לרפא חולי נפש מסוכנים ששהו במחלקה סגורה בבית-חולים מבלי כלל להזדקק למפגשים ולטיפוליים קליניים עימם, אלא באמצעות תהליכי הו'אופונופונו בלבד.
ושרשרת המורים עוד נמשכת. המורים לשיטה מוכשרים באופן מאוד מעמיק ובמסלול ארוך ומותאם אישית גם כיום. מאבל כץ, מורה וסמכות מובילה בעולם לאומנות הריפוי של הו'אופונופונו, הוכשרה על ידי ד"ר אִיהַלֶיאַקַלָה, היו לן, במשך 15 שנה ומאז הוסמכה ללמד היא מקדישה את זמנה וחייה להפצת ולימוד סוד הידע ההוואי העתיק, לריפוי האדם בגופו, נפשו ורוחו ברחבי העולם. בחן הרב ובסגנון הייחודי לה המלווה בהומור רב, מאבל כץ מביאה בפני קהלים רבים את הפילוסופיה ההוואית העתיקה של הו'אופונופונו, שעקרונותיה כה פשוטים: 
הרפה ותן לאל. Let go and Let God כי מי יודע טוב מהאל מה נכון ומה מתאים לנו?
מאבל כץ, תגיע לארץ בסוף החודש ותעביר שני סמינרים, זו הזדמנות ייחודית ללמוד הו'אופונופונו ממורה שזוהי לה דרך חיים, לחוות את קסמה של השיטה ולקבל כלים מאוד מעשיים שיצרו בחייכם שינויים מידיים.
בואו גם אתם ללמוד, לתרגל ולהתאהב בהו'אופונופונו עם מאבל כץ:

29.3.2017 סמינר הו'אופונופונו – סמינר יום מעמיק ועוצמתי

2.4.2017 סמינר תדר האפסהדרך הקלה ביותר
למידע נוסף: http://goo.gl/fJvdWR
או בטלפון: 03-6478271

בואו באהבה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה