הו'אופונופונו עם מאבל כץ בישראל!
ניהול והפקה: נוצה וקסת - הוצאה לאור

יום שבת, 29 בספטמבר 2012

כשאני משתנה - הכול מסביבי משתנה

שנת 2010 התחילה אצלי מעניין. בתחילת ינואר קיבלתי מייל, אחד מאותם מיילים שעושים עליהם מהר דיליט ובלי לפתוח. רגע לפני שלחצתי על כפתור המחיקה האהוב עלי, לחש לי קול פנימי - תפתח ותקרא. קראתי וכך הגעתי לסמינר הו'אופונופונו עם מאבל כץ ב ZOA  תל אביב, שהתקיים שבועיים לאחר מכן. זו הייתה חוויה מרתקת שהוסיפה מימד חשוב לחיי.

לפני שאסביר מה בדיוק אפשר לקבל מהשיטה, חשוב לשאול את עצמך כמה שאלות שימחישו למה חשוב ללמוד את השיטה המדהימה הזאת. 

האם אתה מרגיש נשלט על ידי אמונות העבר שיש לך על עצמך? האם אתה אומר לעצמך דברים כמו: אני לא יכול לעשות את זה, אני לא מספיק חכם, אני לעולם לא אהיה עשיר,  אני תמיד חולה, אני שמן מדי, אני לא מושכת, אם אני אתחיל לעשות את העסק שאני רוצה אני אכשל, אני לא מספיק מוכשר, אני לא יכול להרוויח יותר מההורים שלי, אני לוזר וכד'. אלה הן אמונות מגבילות שתוקעות אותנו, אין צורך להרגיש רע.  לכולנו יש כאלה, ויש גם דרך קלה לפיתרון.

אותן אמונות מגבילות שמקרקעות אותנו, נשלטות על ידי התוכנות הישנות המתנגנות בראש בצורה של זיכרונות מנטאליים המתרוצצים וחוזרים על עצמם כל הזמן. למרבה הצער, אנשים "השבויים" מנטאלית על ידי התוכנות הישנות הללו, חיים במצב מתמשך של מוגבלות וסבל.  הדרך להשתחרר מזה הוא באמצעות מחיקה של אותן תוכנות או זיכרונות - ממש כמו שמוחקים קובץ במחשב או את רישום הגיר מהלוח. וזה בדיוק הרגע להציג את שיטת ה ההו'אופונופונו. שהיא היא כפתור המחיקה.
ההו'אופונופונו - היא אומנות ריפוי הוואית עתיקה – קלה יחסית לתרגול ויעילה להפליא שבאמצעות השיטה ניתן למחוק זיכרונות ואנרגיות שליליות ולשפר את איכות החיים באופן משמעותי. הקושי  בשיטה - הוא הצורך לתרגל אותה כל הזמן– וזה כבר לא כל כך קל. שימו לב לסיפור הבא.
קומיקאי צעיר בתחילת דרכו פגש את ג'רי סיינפלד. הקומיקאי הצעיר שאל את סיינפלד אם הוא יכול ללמד אותו איך להפוך לקומיקאי מוכשר ומוצלח. תשובתו של סיינפלד הייתה גאונית, לא בגלל שהוא ייעץ לקומיקאי לכתוב כל יום (הקומיקאי כבר ידע את זה) אלא בגלל שהוא אמר לו איך לכתוב כל יום, גם ביום שהוא מרגיש שלא בא לו לכתוב. סיינפלד אמר לו, "תשיג לעצמך לוח שנה וסמן איקס גדול באדום על כל יום שכתבת. בסופו של דבר תהיה לך שרשרת של איקסים אדומים. תמשיך ואל תפסיק וכך שרשרת האיקסים האדומים תתארך. הצפייה שלך בשרשרת ההולכת ומתארכת תהיה מלהיבה ומועילה עבורך, והתפקיד היחיד שאתה חייב לעשות הוא -  לא לשבור את שרשרת האיקסים".
סיינפלד נתן לו שיטה קלה, פשוטה ומדהימה המביאה אותך לעשות דברים שאתה מתחמק מלבצע אותם בחיי היום יום, אבל ביצועם ללא הפסקה, כל הזמן, מייצר ערך עצום ותגמול רב.  זהו בדיוק סוד כוחה הנפלא של ההו'אופונופונו.
שיטת ההו'אופונופונו קובעת שאדם הרוצה לרפא את עצמו וסביבתו חייב לקחת אחריות מלאה ושלמה על חייו, החלטותיו, מעשיו ועל כל מה שקורה ומתרחש בעולמו בחיי היום יום.  כדי להירפא, עלינו להבין כי כל אדם אחראי על הכל. כפי שד"ר יו לן אומר: "אחריות טוטלית על חייך, משמעותה שכל דבר הקיים בעולמך, מפני שהוא קיים בעולמך, הוא אחריות שלך. במובן הפשטני ביותר, העולם כולו הוא יצירה שלך".

כוחה של הו'אופונופונו בא לידי ביטוי כשאני חש ברגשות שליליים כלפי אדם אחר. כשניצב מולי אדם שדבריו אינם לרוחי, אני אומר בליבי 'תודה לך', ואז מתרחש הקסם. כשאני פונה לבן שיחי, אפילו בלי להבין כיצד, יוצאים מפי משפטים שהוא רצה לשמוע, שיניחו את דעתו ולא את מה שחשבתי שאני עומד לומר. אז אני רואה שהאדם ששמע את מילותיי משנה את גישתו כלפיי".
ההו'אופונופונו הוא לחצן המחיקה, לחצן ה-delete במקלדת המחשב (תת-המודע) שלנו. יופייה ומיוחדותה של שיטת ההו'אופונופונו היא שניתן למחוק בעזרתה תוכנות שליליות המתנגנות ומופיעות בחיינו בצורה של זיכרונות החוזרים אלינו שוב ושוב ומופיעים כסבל, בעיות, אמונות מגבילות, התנהגות שלילית וכדומה. בעזרת תכנות מנטאלי עצמי, ניתן לשחרר או למחוק את התוכנות הללו ובכך לשפר את איכות החיים באופן מעשי. זהו למעשה תהליך הריפוי. הריפוי נעשה באמצעות מחיקת הזיכרונות המוטבעים במחשבות ובגוף. המהות הרעיונית, שעומדת מאחורי שיטת ריפוי זו, היא שריפוי והבראה של הזולת, נעשה באמצעות ריפוי עצמי. כשאני מרפא את החלק שבעצמי - שיצר את הבעיה של האחר, אני בונה מציאות חדשה, אני מאפשר לעולם להשתנות. ומאחר וכולנו אחד, אין באמת הפרדה, השינוי קורה לכולם.

כשאני יושב מול מסך המחשב שלי ופתאום מתעוררת בו בעיה, אני מבין שהבעיה איננה במסך אלא בתכנות של המחשב הנמצא בהארד דיסק – תת המודע שלי המריץ ללא הרף את הזיכרונות שלי. הכל נמצא אצלי, וככל שאני משפר את עצמי הביטוי של כל מה שאני עושה ועשיתי משתפר ובמקביל משתפרים כל אלה שאני נמצא איתם בקשר או בתקשורת: חי, צומח ודומם לכאורה. כשאני מתבונן לתוכי עצמי – אני עושה זאת באהבה –אהבה –אהבה טהורה ונקייה.

היופי והפשטות של בניית הזהות העצמית באמצעות הו'אופונופונו, הינה היכולת למחוק את אותם הזיכרונות (הסמסקרות) החוזרים על עצמם כל הזמן ולהחליפם בחיבור להשראה האלוהית, האינטליגנציה הקוסמית, ולזכות בחרות ובהשראה לחיים מושלמים. הפניה אל הרוח הגדולה (האלוהות) נובעת מתוך האמונה העמוקה של בני הוואי כי השכל שלנו אינו יכול לתקן דבר, ורק האלוהות יודעת את מקורם של הדברים של מה באמת מתרחש כאן, עלי אדמות.
הריפוי האישי הוא פשוט ומורכב - כל כולו הוא פשוט לאהוב את עצמך, נשמע קל אבל זה יותר מורכב ממה שזה נשמע. אני התחלתי את התהליך וזה מרגיש לי מדהים. לאהוב את עצמי זו הינה הדרך הכי טובה לשפר את עצמי. וככל שאני משפר את עצמי - אני משפר את עולמי. כשאני אומר אני מצטער על מה שבי שיצר את המצב הזה וממשיך לומר, אנא סלח לי, תודה לך ואני אוהב אותך, אני מדבר אל עצמי אל רוח האהבה שבתוכי – לרוח האלוהית רוח ההשראה הכל כך עדינה ועוצמתית ונותן לה הרשאה לרפא בתוכי את מה שיצר את הנסיבות החיצוניות.
הרעיון הוא לאהוב את כל ה"אוייבים" שלי שקיימים כמובן רק בתוכי ולא בשום מקום אחר. כמו שישו אמר: "אהבו את האוייבים שלכם, הם קיימים בתוככם, לא מחוץ לכם". הבעיות שלי הם הזיכרונות שלי – פרי תכנות שאני מריץ בראש. התכנות הזה הוא משהו שאני נושא עימי כשם שאבי ואימי ואבותיי ואבות אבותיי נשאו לפני. אבל בניגוד לעבר, במקום לגנות כל בעיה, אני בוחר לאהוב אותן כי הן לא רעות או טובות, הן סימני דרך בהתפתחות שלי והזדמנות לעשות שינוי, מאשר לחזור שוב ושוב על אותו דפוס שמוביל אותי לשום מקום. למעשה כל בעיה  - היא ברכה, אף שאין היא נראית כך. בעיות הם שיעורים מבורכים וברכות. הבעיה היחידה איננה הבעיות,  אל צורת ההתייחסות אליהן. רק אני יכול לתת תוקף או מדמעות ל"בעיות" הללו.


אז איך למעשה אני מתרגל את השיטה
כשאני נתקל במכשול או בבעיה או בתופעה שלילית כזו או אחרת, אני אומר לעצמי בשקט: אני מצטער, אנא סלח לי על מה שבתוכי שיצר אותו, תודה, אני אוהב אותך. 
אם נדמה לי שמישהו בסביבתי הוא בעיה עבורי או שחל ביני לבין.... קצר בתקשורת, מה שאני עושה הוא  - אני משנה את גישתי כלפיו, ואז התמונה משתנה. למרבה הפלא, שינוי הגישה משנה לא רק את ההרגשה שלי אלא גם את הרגשתו של מי שקשור לבעיה שהתעוררה.
כשאני מזהה בעיה, אני לא מתעסק בה, אלא משחרר את המחשבה עליה. לפי ההו'אופונופונו  ולפי מיטב אמונתי – אני סומך שאלוהים יודע יותר טוב ממני מה טוב עבורי. אני לא נותן חלילה הוראות לאלוהים אלא רק רשות. שינון צמד המילים 'תודה לך'  - הוא הדרך הבטוחה ביותר להשתחרר מבעיה מטרידה ולתת רשות לאלוהים לפעול בדרך הטובה והמתאימה לי ביותר.
אם אני דואג כל הזמן וחושב מאין יבוא עזרי, איני מאפשר לאלוהים לעזור לי. אם אני מעסיק את מוחי בדאגות, אני מציב חסימות, ואלוהים לא יכול לעשות דבר. לפיכך, בכל פעם שעולה בתוכי דאגה בנוגע לכספים או יציבות כלכלית או עושר שאני רוצה, אני אומר: תודה לך, אני אוהב אותך. אני מודה לאלוהים על מה שיש לי בהווה ואני בוטח בו לחלוטין  בנוגע לעתיד.
האמירה 'תודה לך' היא למעשה סיסמה, המשולה לנקישות על דלת, והדלת נפתחת תמיד. אני מאמין שכל מה שקורה לי בחיים הוא ברכה. כשאני אומר תודה אני לא אומר זאת כדי שהבעיה תחלוף. אני אומר זאת כדי לחיות בשלום עם עצמי.
כשיש לי "בעיה" עם אדם אחר אני מבין שאלה הן רק המחשבות שלי על האדם האחר, הזיכרונות שלנו ממנו. אי לכך אני לוקחים את מלוא האחריות ומנקה את אותם זיכרונות. כל מה שנמחק ממני, נמחק אף מהאדם האחר, ממשפחתי, מקרוביי, מאבותיי ומהאדמה. הוא נמחק מכל דבר. אין  לי צורך בנוכחות האנשים האחרים ואין  לי צורך לבקש את סליחתם. אני עושה את זה לבד עם עצמי. הזיכרונות נמצאים בתוכי, וכאשר אני מנקה, כל מה שיוצא ממני יוצא גם מהאחרים ללא צורך בנוכחותם.

מאבל כץ
מאבל כץ הייתה אשת עסקים מצליחה שעברה מהפך בחייה לאחר פגשה בדר' יו לן. היא למדה אצלו את השיטה במשך שנים ארוכות והתלוותה אליו בהעברת סמינרים, ברבות הימים מאבל החליטה להקדיש את חייה להפצת הידע והמידע של סוד הריפוי ההוואי העתיק ולימודו לטובת האנושות.
מאבל מספרת על עצמה שהיה לה כל מה שאדם מערבי יכול לבקש - כסף, וילה בשכונת יוקרה בלוס אנג'לס, מכונית גדולה וחדשה, בעל אוהב ושני בנים בריאים ומוצלחים. ולמרות זאת, היא לא הייתה שמחה. היא הסתובבה בעולם עם פנים חמוצות וקול נרגן. יום אחד, הבן הבכור שלה, שהגיע זה עתה אל גיל ההתבגרות, החל לפנות אליה עם פרצוף חמוץ וקול נרגן. וזה מה שהעיר אותה. לדעתה, לבנה לא הייתה כל סיבה להיות חמוץ ונרגן, היא הבינה שהוא למד זאת ממנה. והיא החליטה ללמד אותו שיעור אחר. כיום, לאחר 15 שנה בניה שלמדו אף הם את השיטה מתעתדים ללמד את השיטה יחד איתה.


מאת: אבי קלשטיין
מאמן אישי ועסקי, מנטור ומרצה
מייסד חברת  EmpowerU העוסקת בהעצמה




הצטרפו אלינו  -  לסמינרים עם מאבל כץ!

סמינר הו'אופונופונו עם מאבל כץ - יום רביעי,  29.3.2017
להרשמה: לחצו
סמינר "תדר האפס - הדרך הקלה ביותר" - יום ראשון,  2.4.2017
להרשמה: לחצו













חזרה לדף הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה