הו'אופונופונו עם מאבל כץ בישראל!
ניהול והפקה: נוצה וקסת - הוצאה לאור

יום שבת, 29 בספטמבר 2012

מן העיתונות: ‎הבעיות נמצאות בראש שלנו


מאת: אסתר טל, פורסם בירחון חיים אחרים




‎להגיד "תודה" כדי לחיות בשלום עם עצמנו [אילוסטרציה: photos to go]
בשנים האחרונות נחשף המערב לשיטת ההו'אופונופונו, הגורסת כי החיים קלים ואנחנו אלו שמסבכים אותם. גישה חיובית לחיים מתוצרת הוואי.

‎תדמיינו שאתם יושבים מול המסך ופתאום מתעוררת בעיה במחשב. הבעיה אינה במסך אלא בתכנות של המחשב. כל מי שעבר סדנה וחצי למודעות אישית כבר יודע שיש לנו אחריות על חיינו. אבל הרעיון שיש לנו אחריות על חייו של האחר הוא לא פחות מאשר מהפכני. השיטה העתיקה, שיטת   הו'אופונופונו Ho'oponopono שהציעה במשך הדורות שלווה והרמוניה לתושבי הוואי, היא גישה פשוטה אך בעלת ניצוץ של גאוניות בעיני שגריריה הנלהבים בעולם.

משמעות המונח "הו'אופונופונו" היא "לעשות את זה נכון. לתקן טעות", מסבירה מאבל כץ, יועצת רוחנית מלוס אנג'לס, שהגיעה לארץ כדי לחשוף אותנו לשיטת ההו'אופונופונו.
‎כץ, בת 54, גרושה ואם לשניים, עברה מהפך בחייה כאשר פגשה את ד"ר האליקאלה יו לן, פסיכולוג ממוצא הוואיי, שלמד ועבד שנים רבות בארצות הברית. את הידע על שיטת ההו'אופונופונו קיבל מאישה מקומית בשם מורנה, שהוכרה כ"נכס לאומי" של הוואי, והוא המשיך ופיתח אותה..

‎כץ מסבירה כי כל מה שנחשב בעינינו מציאות, הם בעצם זיכרונות שהוטבעו בתודעתנו. "ההו'אופונופונו היא גישה המלמדת כיצד למחוק תוכנות שליליות המשפיעות על אמונותינו, התנהגותנו, קבלת החלטות והשגת תוצאות. בעזרת תכנות מנטאלי אפשר לשחרר את האמונות הממלאות את חיינו מתח וללמוד להיות יעיל ופורה יותר. הדבר המדהים הוא שאפשר לתכנת מחדש גם את אמונותיו של האחר בכוח החשיבה החיובית".
‎לפי השיטה, החיים קלים ואנחנו הם אלה שעושים אותם לקשים, אך אנחנו גם אלה שיכולים להתיר את הסבך, וללמוד להתגבר על הבעיות והמכשולים בחיינו, ואפילו למנוע אותם. בספרים שכתבה ותורגמו לעברית: "הדרך הקלה ביותר" ו"הו'אופונופונו - עקרונות לחיים", וכן בהרצאות ובסמינרים שהיא מנחה, כץ מעניקה כלים שימושיים כיצד לשפר את החיים.
 


‎תודה לאלוהים על שיש לך בהווה ובטח בו בנוגע לעתיד [אילוסטרציה: photos to go]

לאהוב את האויב
‎"אהבו את האויבים שלכם. הם קיימים בתוככם, לא מחוץ לכם", האויבים שלנו, בעיותינו, הם רק הזיכרונות שלנו, פרי תכנות שאנו מריצים בראש. ההו'אופונופונו כשיטה, מטיפה להודות על כל בעיה מכיוון שהיא למעשה ברכה, אף שבמבט ראשון אין היא נראית כך".
‎"בעיות הן שיעורים מבורכים. למעשה, לא הבעיה היא זו המציקה אלא ההתייחסות כלפיה. אנחנו אלו שמעניקים לבעיות את משמעותן. עובדה ששני ילדים לאותם הורים, אשר צברו חוויות משפחתיות זהות, לא בהכרח מגיעים לאותן מסקנות. האחד רואה בעצמו קרבן לנסיבות, צובר מרירות ותסכולים, והאחר חף מתסכולים, מחליט ליזום ולפעול ולהטיב את חייו".
‎אדם נרגן וכעוס
‎בגיל 39 החלה כץ במסע חיפוש עצמי. "התחלתי לחקור את חיי כי הייתי אדם נרגן וכעוס.  למראית עין היה לי כל מה שדרוש כדי להיות מאושרת – בית יפה, מקצוע מכניס, בעל שאהב אותי ילדים יפים ובריאים, אבל לא הייתי אדם שמח. אמי שאלה אותי תמיד: " מה הבעיה שלך? מדוע אינך מרוצה?"

‎למרבה הפלא, שינוי הגישה משנה לא רק את ההרגשה שלנו אלא גם את הרגשתו של מי שעומד מולנו. התחלתי ללכת לקורסים למודעות עצמית, לדמיון מודרך ועוד. באחד האימונים פגשתי מאמנת בשיטת ההו'אופונופונו, שלמדה אצל ד"ר לן וסיפרה על יכולותיו להשפיע על הגוף והנפש באמצעות השיטה ושמחתי להצטרף לסדנה. זה היה לפני 12 שנה, ומאז אני לא מפסיקה לאמן בשיטה ולהתאמן בה בעצמי ".
‎רק אלוהים יודע
‎"המיוחד בשיטה הוא שהיא קלה מאוד ומתאימה לכל אדם . לא מעורב בה גורו, ואין כאן שאמאנים. היא טוענת שכל התשובות נמצאות בתוכנו ואנחנו מסוגלים למחוק אותן", מסבירה כץ. "תדמיינו שאתם יושבים מול המסך ופתאום מתעוררת בעיה במחשב. הבעיה אינה במסך אלא בתכנות של המחשב".
‎"כשאנו נתקלים במכשול, עלינו להצטער על מה שבתוכנו גרם לנו ליצור אותו ולומר: 'אני מצטער על כל מה שבתוכי שיצר את הבעיה'. אם נדמה לכם שמישהו בסביבתכם הוא בעיה עבורכם או שחל ביניכם קצר בתקשורת, כל שעליכם לעשות הוא לשנות את גישתכם כלפיו, ואז תשתנה התמונה. למרבה הפלא, שינוי הגישה משנה לא רק את ההרגשה שלנו אלא גם את הרגשתו".

להעניק רשות
‎"כשמזהים בעיה, אין להתעסק בה, אלא לשחרר את המחשבה עליה . בהו'אופונופונו נטען שאלוהים יודע מה טוב עבורנו", מדגישה כץ. "אנחנו לא צריכים לתת לו הוראות אלא רק רשות. שינון צמד המילים 'תודה לך' הוא הדרך הבטוחה ביותר להשתחרר מבעיה מטרידה ולתת רשות לאלוהים לפעול בדרך הטובה והמתאימה לנו ביותר".
‎נניח שאין לי מושג איך אפרע הלוואה גדולה, האם עליי להפקיד את אמונתי בידי שמים?
"אם את דואגת כל הזמן וחושבת מאין יבוא עזרי, אינך מאפשרת לאלוהים לעזור לך . אם את מעסיקה את מוחך בדאגות, את מציבה חסימות, ואלוהים לא יכול לעשות דבר. לפיכך, בכל פעם שעולה בתוכך דאגה בנוגע להלוואה, תפקידך הוא להגיד: 'תודה לך', 'אני אוהבת אותך'. צריך להודות לו על מה שיש לנו בהווה ולבטוח בו בנוגע לעתיד".
‎האמירה "תודה לך" היא בעלת השפעה מאגית?
"האמירה 'תודה לך היא למעשה סיסמה, המשולה לנקישות על דלת, והדלת נפתחת תמיד. צריך להאמין שכל מה שקורה לנו בחיים הוא ברכה. כשאנחנו אומרים 'תודה' אנחנו לא אומרים זאת כדי שהבעיה תחלוף. אנו אומרים זאת כדי לחיות בשלום עם עצמנו.
‎כוחה של הו'אופונופונו בא לידי ביטוי כשחשים ברגשות שליליים כלפי אדם אחר. כשניצב מולך אדם שדבריו אינם לרוחך, יש להגיד בלב 'תודה לך', ואז יתרחש הקסם. כשאת תפני לבן שיחך, אפילו בלי להבין כיצד, יצאו מפיך המשפטים שהוא רצה לשמוע, שיניחו את דעתו ולא את מה שחשבת שאת עומדת לומר. תיווכחי כי האדם שישמע את מילותייך ישנה את גישתו כלפייך".
‎מהם הקשיים ביישום השיטה?
"הקושי הטמון בשיטה הוא הצורך להתאמן בה כל הזמן, בכל שעות הערות שלנו . אנו מכורים למחשבותינו ולדאגותינו. ברגע שאנו מעסיקים את מוחנו במחשבות ובדאגות אנו לא פתוחים ולא מאפשרים לאלוהים לפתור את בעיותינו. הכול מתחיל מאתנו, וכשאני משתנה - הכול מסביבי משתנה".



‎*הכתבה המלאה התפרסמה בירחון "חיים אחרים".




הצטרפו אלינו  -  לסמינרים עם מאבל כץ!



סמינר הו'אופונופונו עם מאבל כץ - יום רביעי,  29.3.2017
להרשמה: לחצו
סמינר "תדר האפס - הדרך הקלה ביותר" - יום ראשון,  2.4.2017
להרשמה: לחצו








חזרה לדף הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה